Thursday, May 24, 2007

Crnogorska azbuka

Ne, nije u pitanju azbuka crnogorskog jezika. Nisam ja dovoljno pismen (čitaj: podoban) da pišem azbuku jezika našeg ovog. Ovo je ona fora kad ja odaberem 30 riječi koje počinju na 30 slova azbuke, a koje me podsjećaju na nešto. E ovog puta to nešto je naša ova zemlja mrčena. Ovo sam često gledao u onim časopisima (Huper, Duga...) kako pitaju poznate da ima navedu neke riječi koje počinju na slova azbuke, pa onda oni nešto da prostite se*u, blah blah blah... I tako, ako sam što prećerao, neka sam. Takvog me majka rodila. Ajd u zdravlje.


Amfilohije – pop ili političar, pitanje je sad. Ili možda nešto treće. Mada mi se čini da on lebdi neđe između. Po nekom mom razmišljanju popovi bi se više trebali baviti nebeskim stvarima, no se Amfilohije bavi uglavnom ovim zemaljskim, prizemnim. Čini mi se da bi prava kvalifikacija glasila: “Pop ni na nebu ni na zemlji.” Jeste da mi je neki rođak po prezimenu, ali šta da mu radim....

Big Brother. E ovo je zbilja fenomen. Zatvore one miševe u onu kuću, pa se svi sprdaju sa njima. Naravno, ljudi se unutra malo pogube, pa katkada neki od njih pokažu svoje genitalije, ali ko će zamjeriti. Crnogorski predstavnik je baš bio pravo iznenađenje. Samo je falilo da im odavde pošalju Mariju Razić, pa da ih ona postroji sve unutra i naćera ih da preskaču konopac i voze biciklo.

Vanja. Znam da zvuči pomalo poražavajuće za ponosne crnogorske je*ače, ali ipak izgleda da najveća muda u Crnoj Gori ipak ima jedna đevojka. Ko troši a ko plaća, a???

Gavran. Obzirom na trenutnu situaciju u zemlji, ja bih ga proglasio za nacionalnu pticu. Nijedna tako vjerno ne odslikava trenutno stanje u nas. Šta učini crni gavrane, gavraneeee...

Drčnost. Zanimljiva osobina Podgoričanki koja se obično manifestuje na način da ti je žao što si uopšte i pomislio da je savršeno skockana pojava privlačna (oprosti Ivana :).

Đedovina. Ovi sa primorja teško da znaju šta to bješe. Mada ova vrsta amnezije kao neka epidemija ide polako i ka sjeveru. Ako ti nije jasno o čemu pričam, pogledaj slovo R.

Evropska unija. E stvarno je više prešlo svaku mjeru. Kad čujem za ovo, muka mi dodje, bešika mi se raširi, oću da puknem. Ima li ikoga ko više vjeruje u gluposti o evropskoj uniji? Ako ima, neka mu je sa srećom!

Žargon. Jezik kojim je ovaj blog pisan. E da, ako primijetite da neđe vlastite imenice pišem malim slovom, to nije zato što sam nepismen, već zato što smatram da ne zaslužuju da ih pišem velikim slovom. Neke od njim sam napisao onim iskrivljenim slovima (Italic, CTRL + I). Nih smatram iskrivljenim u svakom pogledu.

Zeko. Koju frku diže onaj momak. I to sve zato što je neko zaprijetio da će njegovom tati poslati neke njegove «slike». Hmmm, šta li je na njima da mi je znati... Dobro se neko nasprd'o.

Inkvizicija. Moderna ona, evropska. Ako samo progovoriš šta ne treba, neće ti skinuti glavu, ali te odmah maknu s posla. Pa te vrate. Pa te ponovo otpuste. Pa te vrate. Pa te otpuste. Vrate. Otpuste...

Jevrem. Aooo. Kaže on: «Ja sam pisac za velika djela». Čuvaj se ti sad metuzaleme od tih velikih djela, ukinu ti Veselin tjelohranitelja. Ha, šta ćeš sad, prc...

Koncert. Opaaaa, Roling Stounsi bato... Znam da se ne piše tako, no većina iz prve neće ni primijetiti jer nikad nisu čuli ni jednu njihovu pjesmu. Ali će ipak poći na koncert. Bruka bi bila da ne budu viđeni na Jaz. VIP, ovo, ono...

Labud. Tek da nije sve crno, da ima ponečeg bijelog. Prelijepa je ptica, mada je nikad nisam vidio uživo.

Ljudska prava. Jedan izvještaj State Department-a kaže: «u CG je bilo nezakonitih hapšenja, policijskog maltretiranja osumnjičenih u pritvoru, nekažnjavanja policajaca, dugih pritvora i kašnjenja suđenja, korupcije u policiji i pravosuđu, trgovine ljudima i diskriminisanja žena i etničkih manjina. Policija povremeno tuče osumnjičene tokom hapšenja ili tokom zadržavanja zbog ispitivanja». Reklo bi se da je stanje loše. Ma nije, lažu amerikanci. Evo, mene niko ne dira, banja mi je baš...

Milo. O, pa đe si sivi sokole. E mor’o sam te spomenuti, nije fora da te preskočim. Boli te uvo, sad ćeš na fakultet, po drugi put. Al’ ovaj put sa druge strane katedre. Da učiš ponosnu crnogorsku omladinu kako se vodi država. Kako se imovina vrijedna 5 milijardi prodaje za 45 miliona. Kako se... Ma svašta ćeš ih ti naučiti. Blago nama za našu đecu.

Na*ebati. Nema šta da objašnjavam. Ovo nam se svima piše.

Njesra. Opet žargon. I opet nam se piše. Svima. I neka.

Obor. U narodu poznatiji kao tor. To bješe ono za ovce. Ne znam što mi to sad pade na pamet, majke mi :)

Piramida. Najnovija senzacija na medijskom nebu Crne Gore. Kako Vesko reče, voditeljka kao da se šminka za neki film Živka Nikolića. A gosti su ekstremno dobri. E, viđeste li vi kako svi kandidati vladajuće ove koalicije gube. Čim ne može da se namjesti glasanje. Hehehe. Ali zato četnici haraju piramidom. I glasaju ih. Ali beba izgubi, to mi baš teško pade. Takav je život. Preživjeće Pljevlja valjda njeno ispadanje.

Rusija. Zemlja obećana. Kupiše nam pola zemlje. I oće još, malo im je. A mi im dajemo. Širimo radosno ruke. I noge. I šakom i kapom. I sve ispod cijene. Ovi se naši ubiše od rasprave oće li nam jezik biti crnogorski ili srpski. Ja sve mislim da će službeni biti ruski. Ja ga po malo natucam. Blago meni...

Sindikat. E ovo je priča. Prava crnogorska. Svakodnevna. Mogao bih o sindikatu pisati jako puno. Sticajem (ne)srećnih okolnosti znam o trenutnoj situaciji dosta pikanterija, ali neka ostane to za neki drugi blog. Sve mi se čini da ovaj sukob nekako raste upredo sa još jednim, no se ovaj drugi (ne)uspješno prikriva za sad. Ali izaći će i to brzo na viđelo. Jedva čekam. Majke im...

Tara. Nedavno ministar branimir gvozdenović izjavi: «Ne možemo živjeti samo od ljepote. Niko nema prava da proglasi sebe isključivim poštovaocem i zaštitnikom Tare, Durmitora, primorja, Skadarskog jezera...». Izgleda da još nije stavljena tačka na izgradnju hidroelektrane na Tari. Čini se da ministru ljepota Tare ne znači ništa, čak iako je ona takva da pred njom padaju ničice svi koji je ugledaju. E pa ministre, ćeraćemo se još!!!

Ćorsokak. Možda će neko reći da sam suviše grub, ali ja sam zapravo veoma nježan i velikodušan kad iznosim svoje mišljenje ovom prilikom...

Upišite sami ______________________________

Faddy. Samo čekam kad će oči da mu ispadnu dok onako koluta ka plafonu. Onda bi pjesma glasila: «Ajde oči, kroči i poskoči...».

Homofobija. Nisam ja peder, dečko mi je peder. Slušam Mika Živkovića prije neko veče, pa vidim da su se liberali počeli zauzimati za prava homoseksualaca u Crnoj Gori. A kad se liberali za nešto zauzmu, to će na kraju biti tako. Sjetite se kako je bilo za referendum samo. Liberali su prvi krenuli u tu priču, pa su im Milo i Sveto ukrali ideju. E sad pazite ovu situaciju: liberali kreću u tu priču, DPS i SDP poučeni primjerom referenduma shvataju da liberali uvijek pokreću pravu temu i idu na pravu stranu. Ali obzirom da liberali nemaju kapaciteta da zaštite prava homoseksualaca, DPS na svom vanrednom kongresu usvaja ovaj cilj kao strateški za naredni mandat. I onda će Sveto da nam dovede Eltona Džona na Jaz...

Crkva. Srpska ili crnogorska. Crnogorska ili srpska. Đavo će ga znati. Pravo da vam kažem, ja sam ateista do jaja, pa me zabolje za to. Neka se Miraš i Amfilohije nađu neđe na neki trg, pa nek se povataju za brade, za drugo nisu ni jedan ni drugi. E da, izvinjenje Mirašu što mu nisam posvetio posebno slovo, ali ipak je Rektor imao prednost.

Četnik. Novi trend u nas. Teško ih je prepoznati po izgledu jer nemaju bradu, ali se zato lako provale čim progovore. Često se pojavljuju u piramidi na Atlasu. I glasaju ih. Pobjeđuju. Ne bi me začudilo da se u finalu nađu tri četnika, i da na kraju pobjednik dobije titulu «The Big Giant Četnik of Montenegro».

ukci. Ima ih na svakom ćošku – na ulicama, u kafićima, u školama, u skupštini, vladi... Svuda više nego tamo đe bi se najviše očekivalo...

Šofro. Da li vi dragi čitaoci uopšte anticipirate trajektorijum ovog pisanija? Kako vi nijeste svjesni da je Milan najbolja ekipa na svijetu, jadna vam majka? A viđeste li da se Mančester u polufinalu otvorio do bola, a? A jes čudo onaj Bekam, kad uputi onu loptu sa sedam očiju... A znate li da su igrači zadnje linije odbrane Milana (njih trojica) najbolji odbrambeni tandem u Evropi???

* Ovaj tekst možete pročitati i na PCNEN blogu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home