Thursday, October 26, 2006

..:: Ej zivote, zeno bez morala ::..

Juce se u Podgorici desilo nesto sto se ne desava nimalo cesto kod nas, pa ni u svijetu. U centru grada su pretukli pisca i pjesnika Jevrema Brkovica i ubili njegovog tjelohranitelja. Hicima iz pistolja. Stari Jevrem je, kazu, uspio da dvojicu obori, no je treci brze potegao...

Kazu, njegova nova knjiga "Ljubavnik Duklje" opisuje neke dogadjaje i osobe u kojima su se prepoznali brojni "kontraverzni" crnogorci. Pa im bilo krivo, te ni manje ni vise no atentat. Ja bih to tako nazvao, a vi kako ocete. Prilicno sramotno. Ako se ljudi stide svojih djela, neka ih ne cine. Jednostavan recept za miran zivot. A Jevremu nesto nije dalo mira, pa se drznuo da to napise. E moj Dervisu, znas li ti dje pises svoje knjige... U nas covjek ima slobodu govora k'o u Njemackoj za vrijeme Adolfa. Cinicni bi rekli da je ima bar za nijansu vise. Nedavno me jedan profesor pitao da mu kazem po cemu je Crna Gora karakteristicna u odnosu na druge drzave. Tada se sjetih nekih stvari vezanih za ekonomiju, geografski polozaj, demografske faktore, kulturu... a sad vidim jos po cemu se to mi razlikujemo. Svaka druga drzava ima svoju mafiju, a jedino u Crnoj Gori mafija ima svoju drzavu.

No, kako svaka prica ima svoje lice i nalicje, tako i ovdje meni nesto zasmrdje u samom startu. "Ubili mu tjelohranitelja"??? Custe li vi nekad za nekog pisca ili pjesnika koji imase tjelohranitelja? Ja ne jos do sad, pravo da vam kazem. Cim vidim nekoga sa tjelohraniteljem, uglavnom mi je jasno cime se bavi. Ili je pjevac, ili politicar, ili... Ocigledno da ni cika Jevremu knjizevnost nije glavna preokupacija. Pa ono i jes, ne moze se od toga pristojno zivjet. Vozit skupa kola. Placati vozac i tjelohranitelj. I odrzavati onolika brada. Ne moze pa ne moze! Izgleda da svi crnogorci imaju bar po dva posla. Jedan, onaj javni, dje primaju platu, i dje im ide staz, i drugi, dje zaradjuju za zivot. I tjelohranitelje. Novac je bolji od siromastva. Ako nista, a ono iz finansijskih razloga.

E sad, rekoh da svaka prica ima dvije strane. No, ne bih ja bio ono sto sam da u svemu tome ne nadjem i trecu stranu. A treca strana u svemu ovome je publicitet. Zamislite samo kako ce "Ljubavnik Duklje" da se prodaje posle ovoga. Svi ce htjeti da saznaju koji su to sto ih Dervis prozva pa ih naijedi do besvijesti. A kod nas svako oce sve da zna. Ko zna, mozda sad kad krene prodaja knjige, Dervis vidi da moze od toga lijepe pare uzet, pa se okane drugog posla. Onda mu tjelohranitelj nece vise trebat. Sreca u nesreci!

Mozda ce neko reci da sam bezdusan i surov, no samo pokusavam da budem realan. Zasto li nikad ne ubiju iz heklera nekog radnika komunalnog. Ili onu zenu sa saltera iz Opstine. Ili nekog lutalicu. Tesko da cete to cuti. Uglavnom "skidaju" neke bijesne face u nista manje bijesnim autima i sa bijesnim tjelohraniteljima. Ako. Ja to vidim kao neku prirodnu selekciju. Na kraju krajeva, kako radis, tako docekas. Stara, narodna.

Pisao bih ja jos o ovom nemilom dogadjaju, no ne smijem. Bojim se da ce me zbog ovog pisanija sjutra sacekati trojica razbojnika ispred ulaza, pa sta onda. Ono, kadar bih ja bio da oborim dvojicu, ali sta ako treci brze potegne... bog te mazo, sav se najezih! Pa me isprebijaju i ubiju mi tjelohranitelja, a? Ma sta ja to pricam, pa ja nemam tjelohranitelja. Jos nemam ni prvi posao, dje mi staz ide, a kamoli ovaj drugi. To dolazi kasnije. U toj fazi vjerovatno nece biti postova na mom blogu. Imacu pametnijih stvari. Da sacuvam obraz. I glavu. I tjelohranitelja.

Djes' Dzimi, da vidis ovo!!!

1 Comments:

At 2:52 AM, Anonymous Anonymous said...

E moj Sole...ko zna sto je od svega odje istina.

Prvo: Presmijesan mi je Jevrem kao kunfu majstor (spenser iz ninja kornjaca ili kako ga cujem jutros zovu Jevrem Matrix)...zamisli kakvi su ti napadaci koji nose fantomke a jevrem , covjek od 73,4 godine ih porazbaca ka macke...ne znam sto cemu onda tjelohranitelj
Drugo:Mogli su ga ubit 100 puta da su htjeli nego je neko pucao u Srdju...i ako su vec likovi iz romana narucioci ubistva smijesno je da bi angazovali takve neprofesionalce...i kao fora prosao mu metak iznad glave a oni pucali u srdju koji se logicno nalazio na totalno drugoj strani u prostoru...i jevrem je zvao srdja srdja iako nije uopste znao da je srdja tu kako izjavljuje...e pa ne zna ni sam sto prica
trece: ako je ovo marketinski potez radi prodaje romana to je SRAMOTNO ipak je covjek mrtav!
cetvrto:atentat na slobodnu rijec ...ma dajte ljudi nije u pitanju desanka maksimovic no JEVREM...nije u pitanju pisac fakata...covjek izvrce istoriju (cak se i nama koji smo crnogorci od kad postojimo to cini), i pise o najmracnijim stranama vladajuce elite ljepse da je prava imena stavio no kao ova u romanu,imam osjecaj da dijete pise basnu al mu tata pomaze ozlojedjen onim sto se desava u svijetu odraslih...pa sto ocekuje
i peto: oni kraljevi sto dadose osude na TV tipa ognjena spahica zabrinutog za svoju i buducnost crnogorske knjizevne rijeci ...ma nemoj mi reci (a da nije to slucajno najbolji drug jevremovog sina), pa onda mrco koprivica koji se nada da ce CG jednog dana bit srecna drzava...alo jeli rusija srecna , drzava, a engleska , a francuska pa se te stvari desavaju...sto je ovim ljudima...bolje da ispituju ima li vode na marsu pa malo tamo da odu.

 

Post a Comment

<< Home